AKP'liler OKUmasın "TOKİ' de İstim..."
TOKİ' de İstim...
İktidarlar iş yaptıkça hata yapması, insanların hata bulması normal.
Yerinde otursa kimse bir şey demez.
Ancak iş yaparken de sadece "güven" yetmiyor.
İşi "ehline vermek" ve "Denetim" gerekli..
Hükümetin bence içerde iki önemli işi var.
Birisi; yollar..
İkincisi; bina açığını kapatacak faaliyetler..
Konuktan "konut" türetilmiş ama bizim insanımızın, kültürümüzün bu tür ihtiyacı karşılayan kelimesi "Ev'dir.
"Ev"lerin çeşitli şekilleri olabilir.
İmkanı geniş olanların az katlı ve gerçekten "ev" olan yapıları gibi artık özellikle şehirlere yığılmış, imkanı dar insanlar için oluşturulan apartman daireleri şeklindeki sosyal konutlara "ev" demek hiç de garip değil.
Hükümet önemli bir karar alarak hem "ev " açığını kapatmak hemde bu söktörde emek yoğun çalışıldığı için iş alanları oluşturmak, bu sahada girdi üreten sanayiciye nefes aldırmak üzere "ev" yapımına önem veriyor.
Güzel.
Bunuda Toplu Konut İdaresi denen TOKİ aracılığı ile yapıyor, yaptırıyor.
TOKİ büyük rekamlar yapmaya başlayıp, başındakilerin ikidebir gazete- dergi sayfalarında üçretli reklam cinsinden sözde beyanatları arka arkaya sıralanırken "eyvah " dedim.
Çünkü o bir kamu kuruluşu idi.
Yapacağı değil, yaptıkları ile ortada olmalıydı.
Milyonların "ev" açlığına rağmen reklama yönelik para savurmalar neyin nesiydi?...
Bu işin erbabı olanlar onradaki sıcak parayı görünce peşlerine düştüler. Beyzadeler de hiç bir dönem göremeyecekleri ilgi karşısında kendilerini "vay be.. ben ne imişim" diyerek anı değerlendirmiş, geleceğe dönük "hayaller" kurmuş olabilirler.
Nasıl olsa millet kesesinden..
......
Eryaman'da TOKİ'nin teşvik ve desteği ile binalar yükseliyor.. Dıştan baknca güzel..
Biraz içine girelim şu meselenin dedik.
Emlakçı ile konuşuyoruz..
"Ağbi yanlış yaptılar" diyor..
Peki yanlışı ne?
"Eryamanda önce bir banka kanalıyla başladılar.
Ve Silahlı Kuvetler mensuplarına yönelik bir ataktı.
Güzeldi ancak.
Çoğu ihtiyacı olmayan ve o an parası olanlar müracaat ettiler.
O an parası olmayan, peşinat yatıramayanlar hava aldı.
Esas ihtiyaç sahiplerine değil ranta yönelik bir oluşum oldu.Öte yandan kimi emlakçılar bir kaç milyar komusyon vererek doğacak hakları ve borcu noter sözleşmeleri ile üzerine aldılar.
Yani evler hemen devredilmiş oldu.
Gidin bakın. Bitmiş olanların çoğu kiralığı bırakın, boş ve satlık.Neden rant getirmesi için alanlara kamu arazileri ve imkanları adata peşkeş çekildi."
Peki ne olabilirdi diye soruyoruz?
Söylediği şu:
"En az 10 yıl, devir ve satış hakkı verilmese idi, böyle olmazdı.Gerçek ihtiyaç sahipleri istifade edebilirdi."
İyi ama, bu mülkiyet hakkına müdahale değil im?
"Mülkiyet hakkı !..
Arsa milletin..
Altyapı milletin..
Para milletin.
Ama o an parası olan ve ihtiyacı bulunmayanlara millet kesesinden vereceksin.Sınırlama koyunca da mülkiyet hakkı olacak.
Eğer garip gurbaya, evi olmayana verilse idi millet kesisinden de olsa kimse bir şey demez , içine kurt düşmezdi"..
Sohbet uzuyor..
"Göksu çevresi de iyi oluyor "diyoruz..
"Evet iyi oluyor!..
O bölgedeki arsaları %50 ile babayın oğluna verirdiniz..
Ama ne yaptılar imarlı, altyapılı arsayı %23 ile birilerine verdiler..
Adam batıyordu. Git bak.(.... ) yerdeki binaları yıllarca bitirememiş, icra dayanmıştı.
Gitti bir ortak aldı.TOKİ'den de destek..
Yaptıkları yerleri dar gelirliler için yapmıyorlar ki. Maliyetini hemen hemen peşin alıyorlar.Üç beş, on katına satıyorlar.
Zaten %50 ile kazanabilirdi.Bir de adama %27 cebine koyduuz.Adam uçtu.Fiyatları da uçurdu..
Milet körmü, bunları görmüyor mu? "
Evet birileri millet kesesinden uçuruluyor.
Her dönemdede yaşanan olaylar. Ancak , "AK iktidar" diye yola çıkanlar daha dikkatli olmaz mı?
Başbakan, sürekli uçuruluyor..
Allah aşkına!.. Birde yerdekilere baksa ya?
Ya da o kurumların internet sitesine girip, hangi firmaların reklamları kamu eliyle yapılıyor, kime ne imkanlar sunuluyor görse ..
İnşallah kangurular memleketine yaptığı çok ama çok verimli seyahatten dönecek ve bu konulara eğilecektir..
.......
Sincan Yenikent'te yoksul guruba sosyal evler yapılıyor..
Güzel.
Ancak katılım 450 milyon gelir sınırı ile sınırlanmış.
Eğer siz BAĞ-Kur ve SSK emeklisi iseniz bu sınırın altında geliriniz de olsa "ev "almak kurasına katılamıyorsunuz..
Geliriniz, 450 milyon üzeri mesala 500 milyon geliriniz olsa ama hiç eviniz yok, başka gelirinizde olmasa kuraya katılamıyorsunuz.
İyi bir adalet(!).
Peki bunu TOKİ'nin diğer faaliyetleri içinde uygulamıyor, evi olan ve çok daha yüksek elire sahip olanlara kamu kaynakları ile "imkan" veriyorsunuz?
Anlamış değilim.
Diğer yandan, TOKİ'nin Yenikent evleri için bastıılan broşürün alt köşelerinde "Eskıdji" logosunu görüyorsunuz.
Allah..Allah!..
Peki burada Dikran beyin işi ne?
Bu evleri almak için müracaat etmek üzere binlerce insan bir birini kırıyordu.
Kime ne reklamı yopıyorsunuz?.
Dikran bey, Kime, neyi satıyor?
Eğer hakikaten bir marntığı var ise , o firmalar gitsin Karaman'daki TOKİ'nin diktiği ve yakın zamanda örümceklere mesken olacak olan heyulelerini satsın, ya da Hakkari'dekileri..
Ama zaten almak için sıralar oluşturulan konutlarda kim neyi kaça satıyor, komisyonu ne?
Onu bunu bilmem, hesap kitaptanda anlamam.
Ancak TOKİ, istim vermeye başladı..
Hükümet edenlerin başları çok ağırıyacak gibi görülüyor.
Gelin güzel gayeler için güzel başlanan işleri berbat etmeyelim..
Milletin imkanlarını, hiç değilse "hak edene" sunalım..
5 KASIM 2005
https://www.facebook.com/notes/977495772735002/