Hayvana-- İnsana
canlıya merhamet etmeyen çıkarcılara ibret ola....
.............
ve
Koçhisarlı Hacı Osman amca ve WOLVO lu kadın....!
Koçhisarlı Hacı Osman amca 85 yaşında
Sokaklarda
"Tamirci geldi.. Tamirci" diye çalışıp, rızık peşinde koşuyor..
nerede yorulmuş ise kaldırıma oturup dinleniyor..
acıkmış ise azığını çıkarıp yemeğini yiyor..
ibadet saati gelmiş ise, oturduğu yerden namazını kılıyor..
Osman ağa yine bir çok sıcak eyül günü, Ahimesut 2166 cadde de Ecevit durağında...
komşumuz Ecevit'in eski mekana dikilen binanın gölgesinde kaldırıma oturmuş, dinleniyor..
Henüz selam vermeye kalmadan bir bayan siyah Wolvo ile geldi.
Osman ağanın tam yanına yanaştıkça yanaştı.. İstiyor ki oradan kalksın.
Zira biraz geri park etse arabasının bir kısmı güneş de kalacak.. Osman ağa kalkar ise araba tümüyle gölgeye bırakılmış olacak.
"Kalkma .. İlerde yer var oraya park etsin" desem de Osman ağa, "olsun adam" diyerek rahatsız olup kalktı..
Kadın, arabasını gölgeye gelecek şekilde caddeye park edip , arabadan indi..
beli bükük Osman ağa, yanda.
Kadında ne özür, ne ufak bir nezaket var.
oysa arabasını boş olan yere . yada karşıya park edip Oaman ağaya rahatsızlık vermeyebilirdi.
Hayır ..
O bina da oturuyor ya.. Bina önündeki caddeyide malsınıyor.
85 yaşındaki insanın orada oturmasına razı değil..
Saat öğle satleri
kadın okuldan getirdiği beli olan çocuğu ile arabadan inince
" Sende hiç utanma, viçdan yok mu..?
gavurun yaptığı arabaya sahibim diye gururla 85 yaşındaki adamı kaldırıp onun yerine park ettin"
deyince sana ne oluyor demez mi..
Bana bişey olmuyor. Fakat caddeyi baban yapmadı.. Senin mülkün binanın sahası. Bu insan oraya otursa belki.. Git binanın parkına bırak kim ne diyecek
Ama bu insan caddeye oturmuş, yani park etmiş.. ve senden önce gelmiş. öncelik de onun. üstelik yaşlı biri
deyince sen beni (arabam lüx diye) kıskanıyorsun demez mi?
daha sen doğmadan Wolvo ile dolaşıyordum dedim...(kendimin değildi ancak Wolvo ile çok seyahatimiz olmuştu)
sesini kesti, oturduğu binanın yolunu tuttu..
Osman ağanın olsun , boş ver demesine rağman kıskanmadım ama , hakikaten üzülmenin ötesinde dedesinden büyük birine yapılan muameleye kızdım..
............
Bu genç kadın büyük bir ihtimal kamuda çalışıyor olmalı..
o imkanla araba almış. İyi hoş..
çocuğunu da özel okula vermiş olmalı..
o da güzel..
ve başkaları gibi okul servisine vermeyip "çok çok özel yavrusunu " kendi götürüp getiriyor olmalı
Fakat..
ben çocuğu almaya gidiyorum diye kamu da ki işini terk ediyor, terk ettiriliyor ise orası daha garip.
.


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder